Dag 22, donderdag 23 juni, Tangier - Dartmouth

Het was een beetje onrustige nacht door appjes en telefoon van de aannemer. Vooral dat laatste was zeer irritant. Maandag maar terugbellen en dan echt horen hoe het zit. Dat is om 5 uur 's nachts niet zo'n succes.

Om kwart voor 7 opstaan. Dan is het binnen 16 graden en buiten boven zee mistig, maar aan de andere kant wordt het al zonnig.

Na het ontbijt en zo rijden we om 8.53 uur bij 16 graden buiten van de camping, die ons goed bevallen is, naar Clam Harbour Beach, waar een wandeling is die ik op internet gevonden had. Het is een wandeling van een half uur. Er stond ook een filmpje op YouTube, maar het is al lang geleden dat ik dat gezien heb. Wel heb ik onthouden dat het deels over het strand gaat, over rotsen, dus eb is een vereiste, en deels door de duinen. We hadden al uitgevonden dat 10.05 uur laag tij is en we zijn er iets erder, een half uurtje.

We lopen eerst overeen boardwalk die dood loopt. Je kunt er aan het eind niet af naar het strand, want het is alleen een uitzichtpunt. Ernaast loopt een pad, met kunststof loper eroverheen, wat wel naar het strand gaat. Linksaf. Het is hier echt mooi.

Mooi weer, mooi strand, mooie wandeling. We vinden het wel vreemd dat er geen enkele schelp op het strand ligt, heel af en toe een leeggegeten krabbetje en zeewier, maar verder niks.

Het is een heel breed strand. Verderop liggen rotsen en daar blijken een hoop lege, en een enkele, waarschijnlijk want nog onder water, levende schelpen. We lopen eroverheen en dat gaat gemakkelijk.

Dan weer strand, dan weer rotsen en nog een keer, maar de rotsen worden nu uitdagender om over te lopen, beetje klimmen.

In de verte zien we een reiger en als ik met mijn fototoestel inzoom, zie ik ook een meeuw een krabbetje leeg snoepen en de reiger op zoek naar eten gaan.
We volgen een paar keer het bordje Coastal Trail, maar krijgen een ongemakkelijk gevoel. Het duurt wel lang voordat het pad weer het binnenland in draait. Lopend over soppige stukken en tussen lage struikjes, denken we dat we beter om kunnen draaien.

Aldus geschiede. We vinden het een hele leuke, interessante, afwisselende wandeling, die niet heel moeilijk is, maar wel af en toe een beetje uitdagend. We zijn een uur en een kwartier onderweg geweest, vooral omdat we op de heenweg vaak gestopt zijn om foto's te maken. Toen we aan de wandeling begonnen was het 15 graden, maar later werd het echt warm. We komen dan ook goed bezweet terug en zien in de auto dat het 22 graden is.

We rijden verder op de 7 en vinden dit stuk een stuk leuker dan gisteren. Veel afwisselender. Niet lang na Clam Harbour zien we een Sobey's en schieten even naar binnen voor een vleesje voor vanavond.

We rijden rustig naar het vliegveld waar we de gehuurde auto ophalen. We parkeren weer op dezelfde plaats als aan het begin van de vakantie en Jan gaat naar binnen. Ik wacht bij de camper, want het is alleen voor ophalen van passagiers. Ik ben benieuwd waar hij mee naar buiten komt.

Een zwarte Dodge Grand Caravan. Een lelijk ding, maar groot genoeg om probleemloos de koffers erin te doen. Dan rijden we naar Shubie Campground in Dartmouth.

Als we staan gaan we eerst lunchen en dan moeten we eraan geloven. Inpakken 😢. Omdat het zulk mooi weer is, kunnen we de koffers op de picknicktafel leggen en hebben we de ruimte om alles te doen. Lekker in shirt en korte broek. Heen is altijd makkelijker, maar na 1,5 uur zit het meeste erin. Een aantal dingen hebben we nog nodig, dus die kunnen nog niet.

Als we klaar zijn gaan we heerlijk in het zonnetje zitten kletsen. Lezen was het eigenlijke plan, maar dat komt er niet van. Er is een hoop te zien op deze camping. Er loopt zelfs een Newfoundlander (hond) en de buren aan de overkant lopen heel wat af met de poes aan de lijn.

Om 18.15 uur kunnen we inchecken en dat doen we simultaan. Het is even zoeken welk vaccinatiebewijs erin moet, maar deze keer pakt hij alleen de QR-code van de laatste, de 4e.

Het eten bestaat uit restverwerking. De aardappelsalade vindt niet veel aftrek meer. Die was van het begin af aan al niet lekker. De koolsla wel en de hamburger van de bbq met gebakken uitjes en gebakken champignons en het zelf gefabriceerde sausje ook.
We wassen af en proberen nog wat spullen in de koffer te proppen en storten dan een beetje in. Het was een korte nacht door de appjes en de telefoon en dat gaan we voelen. We kijken nog een Chicago Med met het laatste ijsje erbij en dan doen we het licht uit voor de laatste nacht in ons truckje.