Dag 11, zondag 12 juni, Gros Morne NP - Notre Dame PP

Ik ben al vroeg wakker van een appje van Idse, maar het is goed nieuws, dus het is niet erg. Met Zipper gaat het goed. Nu alleen nog duimen dat het zo blijft. Ik heb niet meer geslapen, maar lekker liggen lezen. Om 7 uur zijn we opgestaan en hebben we ontbeten e.d., een boodschappenlijstje gemaakt en werken we ernaartoe dat we op tijd kunnen vertrekken. Het is prachtig weer, helemaal blauw.

Om 8.22 uur rijden we van de plek naar het dumpstation, 75 m verderop. Het is dan 13 graden, maar met het zonnetje heerlijk. We dachten dan ook dat de temperatuur hoger zou zijn. Bij het dumpen worden we vergezeld door een eekhoorn, maar hij is te druk om een foto van te maken. Er is beduidend minder wind. Er zijn nu nog kleine schuimkoppen op zee.

Ongeveer bij Norris Point ziet Jan een vosje langs de weg lopen. Ik niet, maar dan zouden we toch te snel voor een foto zijn geweest. Bovendien is het nu eerlijk. Ik heb het hert gezien en hij niet en hij heeft de vos gezien en ik niet.
De temperatuur loopt lekker op. Een uur later is het al 18 graden.

Het is vandaag een reisdag naar Notre Dame PP. Zoals gewoonlijk rijden we over de TCH, maar voordat we daar zijn, mist Jan zijn koffiebeker. Die blijkt nog in de camper te liggen en is natuurlijk overal heen gestuiterd. Het is een goede aankoop geweest, want hij ligt op de grond en is nog steeds water (in dit geval koffie) dicht.

In Grand Falls stoppen we voor boodschappen. Het is dan 25 graden! Er zijn 3 supermarkten bij elkaar en we gaan naar alle 3. Bij Sobey's kopen we brood. Meteen maar 2, want dit is goed brood en het gaat sowieso in de vriezer. We kopen ook groente. Het vlees en het beleg vinden we te duur en muffins hebben ze niet. Die wij willen tenminste. Dan naar de Walmart. Dit is er een die maar een klein food gedeelte heeft. Hier kopen we water en jus en koekjes en gaan dan naar de Dominion voor vlees en beleg. Nu zouden we weer een dag of 3 zonder winkel moeten kunnen, misschien wel 4, maar ons kennende zijn we vast wel weer wat vergeten.

Nu is het nog 3 kwartier rijden. Google Maps zegt een half uur, maar wij rijden minder hard. Omdat het zulk mooi weer is, zijn we van plan om de stoelen buiten te zetten en lekker met een boek van de zon te genieten, maar hoe dichter we bij de camping komen, hoe lager de temperatuur. De zon gaat ook weg.

We registreren ons om half 12 en krijgen de door ons gereserveerde plek 21. Als we de camping op rijden, worden we niet blij. Het is best vol en iedereen staat vlak bij elkaar. 21 is niet zo mooi als het op de site leek. Klein, wel meteen aan het meer, scheef en vooral dichtbij een dikke caravan, geen mooi zicht, we horen en zien de snelweg en we hebben geen privacy. Niet wat we gewend zijn van parkcampings. Eigenlijk hebben we gewoon een beetje de pest in. Het duurt even voordat we de camper min of meer waterpas hebben staan. We hebben wel stroom, dat is wel prettig. Dat betekent dat de magnetron het doet en omdat we nog niet geluncht hebben, warmen we het restje bami en het kippendijtje van gisteren op en hebben we een heerlijke warme kleine lunch met erna nog een boterham.

We overwegen even een andere plek te vragen, maar we hebben geen zin om te verkassen. Inmiddels is de zon wel weer terug en lopen we een blokje over de camping. De plaatsen aan het meer hebben stroom en zijn vol en verderop zijn op zich mooiere en rustigere plekken, maar die hebben geen stroom. Whatever, het is gewoon een overnachting. Morgen zijn we weer ergens anders en het is ook niet rampzalig. Gewoon relaxen, maar wel binnen.
Ik pak mijn boek, The Palace Papers, en zie het meer door het keukenraam. Het pad achter mij wordt vrij druk bereden, maar ik moet ook niet overdrijven. Het is ook best rustig en na een uur of 1,5 is het verkeer op de camping opeens voorbij.

We eten vanavond roerbak. Het is geen succes. Biefstuk waar nauwelijks smaak aan zit, met broccoli, ui en een zakje roerbakmix gember/sesam en bami. We worstelen ons er doorheen.
Tijdens het koken ging het brandalarm af. De boter was nog niet eens bruin en er stonden 2 ramen tegen elkaar open en de afzuigkap stond aan. Geen idee hoe je dat dan moet voorkomen. Jan heeft hem er weer afgehaald. Van de week gebeurde het ook een keer, maar toen was het logischer met alles dicht. Hij ligt nu in de kast en zal daar tot het einde van de vakantie blijven.
Toen we zaten te eten ging het regenen. Niet spectaculair, en de zon bleef schijnen, maar het spetterde even gezellig op het dak. Wat nou als je moet koken tijdens kletterende slagregens bij een graad of 5 of zo. Dan kun je toch ook geen ramen openzetten? Dan moet je eerst hozen voordat je kunt gaan eten.

Na het eten lopen we nog even naar voren, waar wifi is, om voor de zekerheid even te checken of de boot morgen nog steeds om half 9 gaat. Dat is zo. Het is weer helemaal blauw geworden.

Als we terug zijn wassen we af. De zon schittert enorm op het water, dus de luxaflex moet dicht anders zie je niets. Na een half uurtje lezen kijken we de laatste Chicago Fire. Niet de echte laatste van het seizoen, maar wat we tot nu toe hebben en gaan om 22.15 uur slapen.