Dag 13, dinsdag 14 juni, Brimstone Head - Dildo Run PP

Om 7 uur staan we op en dan is het binnen 12 graden en strakblauw buiten. Even de kachel aan tot 14 graden en dan wordt het met het koken van water voor koffie vanzelf nog wat warmer.

Na het ontbijt enzo vertrekken we om 8.24 uur van de camping. We gaan nog even rustig van de omgeving genieten op weg naar de boot.

Om 5 voor 9 zijn we bij de ferry waar dan al 26 auto's staan te wachten. Er komen er nog een stuk of 9 na ons. Halfvolle boot dus. We hebben op het eiland helaas geen kariboes gezien. Het is maar een klein eiland, maar blijkbaar groot genoeg om een kudde kariboes te verstoppen.

We gaan heerlijk achter op de boot uit de wind in de zon zitten lezen en zelfs in een t-shirt was het echt warm, terwijl het maar een graad of 10-12 was. Had van mij nog best een uurtje mogen duren, maar dan in korte broek.

Om 5 voor 11 stappen we weer in de auto. Niemand die iets omroept, maar iedereen gaat. We hadden het gas niet uitgedaan. Was ook niks over gezegd. Nu lopen we in elk geval niet het risico dat we het weer vergeten aan te zetten zoals gisteren. Toen was het brood in de vriezer nogal zacht en het ijs was chocolademousse geworden, wat eigenlijk veel lekkerder was. Het ticket van gisteren bleek een retourtje te zijn.

Aan de overkant is het 15 graden geworden en later vandaag zou het oplopen naar 18-20 graden. We hebben niks bijzonders op het programma vandaag, dus we rijden rustig naar Twillingate. Dan kunnen we meteen kijken waar we morgen voor de boottocht moeten zijn. In het dorp is ook een liquor store, dus kunnen we het bier aanvullen. Het wordt al tellen hoeveel we nog nodig hebben. Nog 1,5 week. Over de helft dus.

Twillingate en omgeving zien er leuk uit. We rijden nog even door naar Crow Head. Dit is het noordelijkst puntje van dit eiland en hier kun je, als je geluk hebt, ijsbergen langs zien komen.
Wel zien we de vuurtoren en een stukje naar beneden is een kleine trail naar prachtige uitzichtpunten.

misthoorn

Dan gaan we richting camping. Daar waren we al voorbij gekomen. Eerst even tanken bij Ultramar en hoera! de creditcard doet het. Het is 25 minuten rijden naar Dildo Run PP. We hadden al gereserveerd, maar voordat we geregistreerd staan duurt even. Het systeem schijnt niet mee te werken. Dit park ziet er een stuk vriendelijker uit dan Notre Dame. Het is heel rustig. We installeren ons op plek 40 en bedenken, na het aansluiten op de elektriciteit, dat we nog moeten dumpen, dus weer terug. Meteen even het sanitairblok bekeken en dat ziet er keurig uit. Er is zelfs een wasmachine en droger.

Terug op de plek bakken we een uitsmijter en zet ik wat foto's van de camera op mijn telefoon. We waren van plan om te wassen, want dat wordt tijd, maar bedenken dat we geen wasmiddel hebben. Dan maar niet dus. Ook internet doet het niet. Misschien bij de receptie, maar dat vinden we te ver lopen. Dan morgen in Twillingate misschien. De douche is minder geslaagd dan hij eruit ziet. Het duurt heel lang voordat er warm water is en dan is het een beetje heen en weer om de straal te zoeken. Ook is de vloer erg glad. Het is hier wel heerlijk rustig. Helemaal stil eigenlijk. Wat wel opvalt, de hele vakantie eigenlijk al, is het gebrek aan dieren. Tot nu toe hebben we, op Newfoundland, 3 eekhoorns, een konijn en een eland gezien, terwijl we toch altijd in parken staan. Dat is nou niet direct een score om over naar huis te schrijven, al doe ik dat bij deze wel.

We eten spare ribs van de bbq en die smaken weer prima. Er zat wel een kraai klaar om een stuk te pikken in de tijd dat Jan de deksel op de bbq deed, maar dat is niet gelukt. Gebakken aardappels en sla erbij. We wassen alweer af. Na wat lezen koelt het binnen af en gaan we in bed Chicago PD kijken met de bak ijs erbij.